quarta-feira, setembro 16, 2009

E ASSIM SE MASCARA A CONDIÇÃO HUMANA

José Sócrates, do PS

Quando mais envolvido pela vida me senti, nas fases tipificadas do desenvolvimento do corpo, da razão e das emoções no quadro abrangente da consciência, mais me fui apercebendo das pressões desajustadas que se exerciam sobre mim. Há nesse encontro com as coisas e os factos, à medida que nos damos conta dos efeitos do exterior sobre nós, uma brutal exigência de descoberta e de entendimento do real, através do imperativo de fazer escolhas espúrias, quer para fora de nós, quer sofrendo os embates de fora sobre a nossa própria condição humana.


Manuela Ferreira Leite, PSD

a menoridade das campanhas eleitorais
O povo português é, em geral, gravemente deficitário em apetências informativas, formativas e empreendedoras. Grande parte da população segue com minúcia e conhecimento de causa o processo anual dos campeonatos nacionais e internacionais de futebol. São raros os adolescentes que apostam na matemática, salvando a sua espécie de tabelas estatísticas vergonhosas, tanto mais que, simultaneamente, conhecem uma vasta percentagem de jogadores de futebol, dentro e fora do país, alimentando fidelidade canina por clubes, a par de desenvolverem elevado nível de saber acerca de tácticas e estratégias naquele domínio. Se, na matemática, ainda podemos responsabilizar certos professores, nomeadamente pela escassa invenção metodológica, já no caso do futebol o problema não se põe, porque não há professores e as aulas são de livre escolha. Ora este desporto, longo como na sua prestação, e hoje corrompido por atitudes competitivas nada saudáveis, perto da violência gratuita, implica uma excessiva manobra financeira, enquanto indústria do espectáculo, sendo claramente certo, até pelo peso logístico, que não vale a mítica atenção que as próprias autoridades lhe conferem. Governos, comunicação social, instituições nacionais específicas, todo esse mundo móvel, manobrador de interesses e de teorias do sucesso, cava no tecido social assimetrias delinquentes, seguidas de mistificações paralelas e da perda continuada de valores do gosto e da cultura.
Tendo tudo isso em conta, numa generalização aos mais impensáveis espaços do país, acontece que vivemos um momento crítico da nossa história, o qual nos obriga a questionar a natureza das chamadas campanhas eleitorais a decorrerem entretanto, pelas quais se decidirá a constituição da Assembleia da República e do Governo. O que sucede nas campanhas, mediante o debate de programas e formas ainda muito ruidosas de esclarecer o eleitorado, vai marcar profundamente o futuro próximo e de médio e longo prazo da vida dos portugueses. Se empreguei atrás o termo menoridade, dirigido às acções empreendidas pelos partidos e pela comunicação social, é porque entendo, como muitos outros cidadãos, que os factos estão carregados daquele sentido, indiciando uma estratificação das estruturas partidárias, um congelamento de ideias, com maus intérpretes da expressão discursiva, maus programas, em trabalhos conduzidos fogosamente antes do próprio começo oficial das campanhas. As forças político-partidárias, beneficiando amplamente de cobertura televisiva e do uso desse meio para debates entre todos os representantes superiores de cada agrupamento, não afirmam um projecto transformador do país e das consciências bloqueadas, antes tratam de mastigar restos de história, factos sem importância, sonhos medíocres e sempre votados à mera estratégia para ganhos numéricos de votos. O que tem acontecido nos debates da televisão é bem o sintoma agudo de que o o problema de um projecto nacional, capaz de tornar credíveis certos avanços anunciados para o futuro, não se renova nem ganha nitidez, porventura iludindo um maior balanço (simétrico) dos investimentos e dos proveitos, sempre em áreas vitais e onde são escassas as indicações quanto à defesa da qualidade nos vários níveis de ensino e seus objectivos, também quanto à problemática das estruturas urbanas, à importância dos direitos na habitação, suas regras e harmoniosa ocupação do território, ligando as coisas à inqualificável obtusidade de um plano capaz que deveria aclerar uma justiça de rosto humano, menos litúrgica, menos burocrática, tendo ainda em conta a paragem laminar da exploração do imobiliário, especulável e derrotista relativamente à vida quatidiana, a par da reinvenção do tecido produtivo, da sua distribuição geográfica, dos seus efeitos plurais ou inovadores, algo que refundasse o sistema industrial, a escala das empresas e dos grupos, vocações, prioridades, numa decisiva estratégia a favor da permanência e contra mobilidades caras ou desgastantes, precriedades sem o menor respeito humano.
Parece que os políticos e as centenas de comentadores que se multiplicaram nos últimos tempos não tomaram ainda consciência de que o nomadismo dos seres humanos foi queimando etapas sem glória enquanto os eixos civilizacionais, direccionando etnias e tribos, consolidaram a urbe, as redes de comunicação, a relativa homogeneidade das nações em visíveis áreas de conquista, geologicamente relacionadas com cada evolução; e assim grandes grupos se sedentarizaram em bases de criação e resposta às necessidades colectivas. Tal estabilidade, mesmo perante as transformações da revolução industrial, revelou-se de boa prestação, inventiva, aquietando os homens no estudo e construção do seu habitat, sem que a velocidade e as guerras de interesses dúbios acabassem por diluir o desenvolvimento dos saberes e a disponibilidade conferida à edificação de diferentes patrimónios.
Isto não se refere à mobilidade técnica e cultural de massas que se deslocam pelo mundo, abarcando tanto o desejo de conhecer lugares e pessoas como a cumprir relações profissionais. Nenhum destes viajantes circunstanciais (usufruindo de maior riqueza e respostas de serviço) promovem hoje indústrias ligadas ao lazer e à procura lúdica. E nenhum deles se desaloja do emprego e das suas raízes: não voltam à sua terra para dormir debaixo da ponte e procurar emprego precário por três meses apenas, na esperança desbotada de mudar de trabalho, ao acaso da oferta, bem longe da sua casa arrendada, aliás caríssima, e dos amigos e dos restos de tardes serenas fruídas não há muitos anos.

João Jardim, PSD da Madeira

a precariedade do trabalho e o nomadismo apenas
destróem a verdadeira grandeza do espírito humano

A governação estratificada da Madeira, detida pela reeleição de um só homem, parece a alguns corresponder à estabilidade e à bondade da permanência de que falei aqui. Este homem, assim reclinado, fumando em delícia o seu charuto, é justamente o sinal contrário daquilo que se abordou atrás: os períodos de governação ou gestão de certo tipo de instituições devem ser limitados, pois o vício de tal acomodação comporta prejuizos diversos para a comunidade. Um aluvião pastoso, desvitalizado ao longo de anos, não se compara a uma terra firme e diversa onde os homens podem recriar processos técnicos e sociais de (digamos assim) sólida estabilidade.
Numa tentativa de globalização que pode criar massificações e homogeneidades cancerígenas, o mundo dá sinais de inquietação, apesar das populações, habituadas a consumir, se sujeitarem à moda do transitório, do emprego precário, dos recibos verdes, da mudança de casa, da fragilidade dos conceitos e das práticas, tudo a reduzir-se pela bitola rasca da competitividade.
Não sabem nada dos seres humanos, os senhores que anunciam com desvelo convicto e algum ênfase, a sua força: o lugar para sempre é conceito antigo. Hoje a mobilidade comanda a regra. As novas gerações não vão mais, e ainda bem, estar presas a famílias sedimentadas, a raízes de nascimento e memórias risíveis. Hoje tudo muda, tudo se troca, não haverá mais a pasmaceira do emprego fixo e da carreira garantida.
Perante estas vozes, algumas das quais, fingindo operar nesse sentido, nos roubaram em escalas monumentais, deveremos abreviar o seguinte: um professor do secundário, sujeito a mudar de escola e de terra todos os anos, viu agora a sua ansiedade aquietar-se por quatro anos; a seguir, mudará como dantes, perderá raízes recentes, amigos, alunos, sonhos. Estes homens e mulheres são o exemplo da injustiça social das sociedades modernas. Um professor só fará uma boa prestação se tiver tempo, estabilidade e permanência para estar com os seus, para investigar e descobrir novas estratégias pedagógicas. Um dia poderá escolher, por si mesmo, uma mudança que corresponda a um projecto próprio. De outra maneira, empurrado como as caravanas dos circos, virá a soçobrar muito antes da idade da refroma, se ainda houver reforma, porque há muitos organismos económicos e políticos que, de um momento para o outro, comem tudo à sua volta -- e se calhar em nome do progresso. Progresso, contudo, não é soma de lixos e de bens de consumo, perecíveis.
E o resto que se preconiza não passa desta nova versão da exploraçlão do homem pelo homem, de tão má memória. As empresas escolhem trabalhadores novos, de preferência pouco qualificados para poderem receber honorários de cão. Os mais velhos nem portas entreabertas encontram. Depois, flexibilizando tudo, um emprego dura três meses, com honorários abaixo do mínimo nacional, e poderá dar acesso a um novo patamar, do quel se transitará para o contrato. Tudo eufemístico ou abusado: cada vez mais os primeiros três meses se transformam em precariedade. E o trabalhador vai arranjar curriculum noutra empresa ou noutra cidade -- e só será um verdadeiro homem do século XXI se tropeçar nos meses e nos anos desta maneira, cada vez mais vazio e sem acesso ao desenvolvimento social e cultural. Vai ficando na orla das massas. E todos nós bem sabemos como essas multidões podem ser destruídas com uma simples pressão periférica: absurdas e cegas e mudas, cairão em cascata, aos montes e de lado. Dos que morrerem não falará a história. Os sistemas de crescimento actuais não se traduzem em mudanças qualitativas: a esquizofrenia espalhou-se por todo o lado, da América à China, passando pela perfumada e decadente Europa. Além dos exemplos aqui ilustrados, qualquer de nós, seriamente, pode arranjar centenas e centenas de precariedades, pobreza e pestes.

30 comentários:

jawaa disse...

Não parece que se tenha alguma consciência da importância das eleições.
As gerações nascidas em tempo de liberdade cada vez mais se distanciam dos problemas da «civitas», protestam a toque de caixa, vivem um presente inglório e fictício, esquecem que são eles próprios quem tem de olhar pelo futuro.
Que vem aí.

Miguel Baganha disse...

O quadro político aqui pintado é uma natureza-morta hiper-realista. E bem morta no respeita às aspirações do futuro dos portugueses e do mundo em geral.

Não me é possível acrescentar algo a uma análise tão fiel. Porém, uma questão se coloca ao nosso povo desorientado: se todos os políticos se mascaram, se todos os políticos mentem, se todos os políticos são maus, em qual político deverá cair a escolha lusitana?... no MENOS MAU???, e qual deles é: MENOS MAU???...

Aqui está uma equação sem solução.

Um abraço, João.
Miguel

Anónimo disse...

loved las vegas? superiority the all secondary [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] las vegas at www.casinolasvegass.com with all upwards 75 appropriate unstinting [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games like slots, roulette, baccarat, craps and more and in idle a crushing in incorruptible coins with our $400 not arabesque bonus.
we be unending painstaking safer games then the superannuated online [url=http://www.place-a-bet.net/]casino[/url] www.place-a-bet.net!

Anónimo disse...

When i was looking at this web site and have found it to be surely beneficial. I would greatly be thankful for all help.

Recently, Louisville has came forth as a major gathering place for the health care and health-related sciences establishments. Louisville has been main to breakthroughs in heart and hand surgery treatment as well as cancer cure. Some of the first man-made cardiovascular transplants were made in Louisville. Louisville's thriving downtown medical research university comprises of the innovative $88 thousand rehab middle, and a well being sciences analysis and commercialization recreation area that, in partnership with the University of Louisville, has lured nearly 75 major people and research workers. Louisville is actually also house to Humana, just one of the nation's most well known health insurance coverage corporations.

Louisville is residence to a lot of major organizations and businesses.

Anónimo disse...

Hello everyone! I don't know where to start but hope this site will be useful for me.
I will be glad to get some assistance at the beginning.
Thanks and good luck everyone! ;)

Anónimo disse...

This amazing tool submits all your articles to the Top 65 Web2-Directories, providing you with almost instant Professional Status in your niche and tons of traffic to your money site.
And all in a very short time!!!

[url=http://www.squidoo.com/SEnuke_review_impressions]Click Here for more![/url].

Anónimo disse...

Jezeli interesuja cie dokladniejsze informacje na temat wnioskow o bron palna to zajrzyj na ta strone [url=http://studencki-kredyt.pl/pozwolenie-na-bron.html]pozwolenie na bron[/url].


[url=http://studencki-kredyt.pl/pozwolenie-na-bron.html]pozwolenie na bron mysliwska[/url]

Anónimo disse...

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13415][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-91.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13240][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-90.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13236][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-87.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13234][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-85.jpg[/IMG][/URL]


[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Minissha-Lamba-117.htm][b]Minissha Lamba Hot Wallpapers[/b][/url]

Photo gallery at WallpaperHungama.in is dedicated to Minissha Lamba Pictures. Click on the thumbnails for enlarged Minissha Lamba pictures, personal photographs and debarring photos. Also validate out other Pictures Gallery recompense Turbulent quality and Superior Decision twin scans, movie captures, movie promos, wallpapers, hollywood & bollywood pictures, photos of actresses and celebrities

Anónimo disse...

Enjoying reading the posts here, thanks[url=http://bunnibunni.com/forums/member.php?u=14698
].[/url]

Anónimo disse...

boobs megan fox, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187756]megan fox gq[/url] megan fox wiki
kim kardashian video pics, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187768]kim kardashian diet[/url] kim kardashian famous cupcake
taylow swift, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187772]taylor swift 15 music video[/url] taylor swift costume
hannah montana nightgown, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187786]do hannah montana have a baby[/url] hannah montana diary
harry potter names of love potions, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187792]harry potter audio books[/url] harry potter imdb
repositioning cruises to vancouver, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187798]seattle hotels shuttle to cruise ships[/url] cruise flying into puerto rico and going to st thomas aruba
justin bieber free download, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187812]justin beiber cell phone number[/url] justin bieber concert
skinny britney spears now, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187814]britney spears spreads[/url] lyrics to toxic britney spears
megan fox supergirl, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/175542]megan fox lesbian[/url] megan fox tits

Anónimo disse...

I need a new one, who has owned one of these:

http://www.duclip.com/view_video.php?viewkey=cd89661d163ddea3f16f

Anónimo disse...

if you guys desideratum to credence in [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra drugstore seeking generic drugs.
you can ascertain drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the frequency [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] start on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com

Anónimo disse...

Hi people

I just wanted to say hi :)

Anónimo disse...

Hey guys I'm not persuaded if this is the best forum to mail this, but I am having some corporeal trouble learning dating russian woman I look over dating russian woman[url=http://www.a1-webmarks.com/bm_info-4667010.html
dating russian woman [/url] that internet site, but it as a matter of fact didn't seem to make alot of substance to me. Can someone pretty please improve me? It's so intricate to foregather the chick of my dreams.

Anónimo disse...

The Advanced York Funny System is a privately owned affair that offers the following servics:

•Lyrics or Hire a defend up comedian / comic / artists comedy / comedy show cause / agents / agencies: If you are interested in booking or hiring stand up comics / comedians, we have divers hundred on our roster and have access to outstanding 5,000 comedians across the U.S. If you are interested in a clean corporate funster, a corporate comedy show, church comedy, comedy merlin, comedy hypnotist, comedy ventriloquist, college wag, comedy speakers, Nefarious comic, female jester, Jewish Comedian, Christian Clown, or any other specialty funster, this is your concluded comedy booking instrument service.




[url=http://www.nyhystericalsociety.com]Hire a Comedian[/url]
[url=http://www.nyhystericalsociety.com]Hire a Corporate Comedian[/url]

Anónimo disse...

Hey Guys! Just wanted to say hello to the new community :). Thanks for letting me in! :D

Anónimo disse...

Attraction casinos? examine this immature [url=http://www.realcazinoz.com]free casino[/url] games. steer and postpone online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also into our fresh [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] orientate at http://freecasinogames2010.webs.com and replace in genuine change !
another late-model [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele purlieus is www.ttittancasino.com , as opposed to of german gamblers, pen in unrestrained online casino bonus.

Anónimo disse...

Hey guys I'm not for certain if this is the sound category to send this, but I am having some legitimat trouble learning singles meet I infer from singles meet[url=http://howtomeetagirl.net/asian-girls-recognize-for-a-successful-marriage-2/
singles meet [/url] that blog, but it as a matter of fact didn't appear to give to me alot of substance to me. Can someone please help me? It's so impregnable to convene the chick of my dreams.

Anónimo disse...

Hello im Robert was working on Nasa, i was controler of the plan to go to Mars.
i have created an tool that will be updated 24/7 automatic and there you will see
what NASA found at Mars and what they hide from you and others
there quite few pictures of Aliens and few more proofs of Aliens in Mars
please give me a FeedBack if you like the tool!
Thank you! here is download link to the tool:

http://alturl.com/tgoz7

Anónimo disse...

I created a Starcraft Two website found here:

[url=http://www.thedarkshrine.com]Starcraft 2[/url]
http://www.thedarkshrine.com

I am going to be putting on a lot of things to it, such as replays, vods, maps, fpvods, live streams, tools, esports info and a lot more. There's a wiki there and really could use helpers to help me out. I hope you fellas can register as my goal is for this web site to be one of the most powerful SC2 sites online. Please register asap as there will be a tourney. If you have any suggestions please feel free to let me know!

Thanks. Great board by the way!

Anónimo disse...

So I pulled out the old credit card -- bought myself a [url=http://www.ordio.com.au/products/Fatman-iTube-452-with-ValveDock.html]Fatman iTube Valve[/url] and I've gotta tell ya I am extremely pleased. I actually listened to one at a friend's house several months ago and just couldn't get that quality out of my head because it blew me away. I searched everywhere for a great deal and finally found it at [url=http://www.ordio.com.au]Ordio[/url] in Westfield Bondi Junction. I called them up first and asked a bunch of questions and everything was answered to my satisfaction so I went ahead and bought it. Dispatch was very fast. Everything was as it should be. I'm pretty darn happy and I'm playing it right now. Not sure if they ship outside of Oz but you won't be sorry if they do.

Music to my ears...

Paul

Anónimo disse...

Your business card online is an extension of one's business and is also important for item branding. It reflects your operation profile, your offerings and is fantastic for advertising likewise as networking. A good planned business card online makes a lasting initial impression, which can be vital once you usually do not want your business card thrown away. At Pixellogo, we grant online ingenious fashion solutions that are necessary while branding your provider image. Browse through our stationery catalogue and select customizable style and design templates or use our theme services to exclusively design and style your own business card. Regardless of whether you're a tiny start-up reputable company or an already established business, you possibly can locate your ultimate business card style and design on this online site. [url=pink business cards
design business card online [/url]

Pioneering layouts for the business card online! Make the preferred use of our business card online products

We make business card online design to match your company’s demands, but which convey your agency profile in an attention-grabbing way. You will find models suiting every single business have to have ranging in the food marketplace for the sports sector the following! We provide you with ready-to-use business card online templates which you could download and modify as per your specifications. We also produce exclusive concepts which will reflect your corporation persona inside the most expert way. You will be able to website design a business card online by collaborating with our business card maker, who will endow you having a selection of layouts it is possible to pick out from. For those who approve of any layout but would like it to be modified, our business card online maker will alter it for no cost! We even add design and style fx for your cards for making them even more catchy. So what have you been waiting for!? Set up your eye-catching business cards online, proper the following on our homepage.

free business card creator
design your own business card
professional business card
free business card
free business card designs
business card photographer
cool business card design
business card designer
premium business cards
business card online
print free business card
cheap business cards
business card holders
business cards design your own
online business card designer
business cards program
business card printing
medical business cards
make business cards online
business card cases

Anónimo disse...

[url=http://www.e-plasticsurgery.org/]liposuction[/url]

Anónimo disse...

hiya


just registered and put on my todo list


hopefully this is just what im looking for, looks like i have a lot to read.

Anónimo disse...

ShoppingBlogging.com - [url=http://www.shoppingblogging.com]Online Shopping[/url] for Christmas

It appears every single calendar year men and women begin hunting before and previously for Christmas. Final calendar year I started out with the starting of October and had all of the exposes wrapped through the end within the month. This 12 weeks I started out even sooner to carry benefit of the number of outlets providing mid yr revenue.

Visit Now : Shopping Online

Why Store Before

Searching previously has two primary benefits - obtaining much better bargains and avoiding the vacation rush. Nonetheless it has its drawbacks as well. A considerable wide variety of toy and game producers particularly, only launch their most recent merchandise really near for the holidays. This suggests that if you're proceeding to store within the center for this yr, you won't have the ability to have the newest things within the marketplace. One way to obtain close to this would be to pre-order. In reality pre-ordering goods may well even fetch you deals and totally free presents.
[url=http://www.shoppingblogging.com]Christmas Shopping[/url]
But in a big range of instances, in case you maintain your eyes open, you'll be able to get much better discounts while in the slow or off season, retail smart. A a number of mobile phone producers launch their most up-to-date types for the duration of the center in the 12 weeks. This indicates that previous types is going to be heading at rock bottom costs about two many weeks prior to the launch on the replacement.

Some individuals carry hunting previously towards the severe but browsing correct right after the holidays for that up coming holidays. Post vacation revenue are at times even far better than pre-holiday revenue as departmental merchants attempt to obvious excess stock by providing ridiculous discount rates.

Needful Adjustments

Moving up Christmas searching a couple of several weeks requires just quite adjustment, spending budget sensible, specifically through the principal 12 many weeks from the timetable alter. Nonetheless it doesn't carry significantly to have used to it. Its just a matter of maintaining to some set routine of placing slightly money apart for exposes.

The Gift Conundrum

Apart from producing purchases while in revenue, getting in bulk can conserve you plenty of money. Its usually fine to break recipients into a handful of groups principal - near household, loved ones, near associates, pals, colleagues - you receive the thought. Performing so makes it possible for you to organize your acquiring much better. That mentioned I only have two recipient groups - instant loved ones and other people.

Obviously you'd need to purchase a lot more individual and thoughtful presents to make the persons closer for you. But for extra generic presents, I advise pack purchasing, that is just like pack hunting, only nicer.

Pack browsing right here usually means gathering a few of associates with comparable searching lists after which ordering in bulk to carry benefit of economies of scale. I usually pack store with two other individuals with regards to generic presents. You might discover that you possibly can get obviously good presents like wine glasses at basically awesome costs whenever you pack store.

Anónimo disse...

[url=http://www.berkers.pl/oferta/migomaty/mig250]mig mag[/url]

Anónimo disse...

Hello Brothers

Looks 4 sure like www.blogger.com seems to be a righteous forum for me
I am ecstatic to have discovered it.


this is a laugh for you from me : Don’t be irreplaceable. If you can’t be replaced, you can’t be promoted. :


Lol!

Anybody do Tennis


Looking forward to a good long membership here!

Virginia,New Market

Anónimo disse...

Just found this forum via google. Ready to fasten you. I came here to learn your lingo . thanks all.

Anónimo disse...

Pick up The Best Deals On [url=http://www.bodybuildingrx.com/products.html]Body Supplements[/url]. You don't conceive of how a-ok these are exchange for you. Not on a healthy

diet? Than you lack to be undergoing supplements in behalf of your essence or you thinks fitting slowly arrest nauseated as you outfit older. How

burdensome is it to lift joined portion of vitamins everyday? It's not. And it ordain liberate years on your life! Crack at my Gurantee

or your long green back! I purposefulness in the flesh guarentee that you choice manoeuvre hale and hearty and perceive a great contradistinction or you

go to your ready money disregard! No B.S. Check it out!


[url=http://www.bodybuildingrx.com/products.html]
supplements[/url]

Anónimo disse...

Thank You for being the member of this website. Please allow me to have the opportunity to express my satisfaction with Host Gator web hosting. They offer professional and fast support and they also offer numerous [url=http://ceskeforum.com/viewtopic.php?f=67&t=721 ]Hostgator coupon codes[/url].

I appreciate hostgator hosting, you will too.

http://musclecar1000.com/simplemachinesforum/index.php?action=profile;u=73424